نجات خانه تاریخی نراقی ها در دست مالکان آن
مصاحبه ی دبیر انجمن ایران شناسی کهن دژ با برنا نیوز درباره ی خانه تاریخی نراقی ها در تاریخ جمعه 29 بهمن 1389 ساعت 11:46

http://www.bornanews.ir/Pages/News-19288.aspx

نجات خانه تاریخی نراقی ها در دست مالکان آن

دبیر ایران شناسی انجمن کهن دژ گفت: با تخریب خانه نراقی ها در واقع شاهد نابودی یکی از قدیمی ترین حسینه های خانگی - تاریخی ایران خواهیم بود
بابک مغازه ای در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب گفت: خانه نراقی های همدان یکی از 32 اثری است که به حکم دیوان عدالت اداری از ثبت آثار ملی خارج شده است.خانه ای با بیش از یکصد سال قدمت که خاطراتی از عهد قجری را در دل خود نهان دارد و یکی از معدود خانه های تاریخی است که در دل خود حسینیه دارد
وی با بیان این که با تخریب خانه نراقی ها در واقع شاهد نابودی یکی از قدیمی ترین حسینه های خانگی - تاریخی ایران خواهیم بود، گفت: این در حالی است که امروز شاهد تخریب برخی از اماکن تاریخی به بهانه ساخت برخی از بنا هستیم
وی با تاکید بر این که بناهایی که به ثبت ملی می رسند متعلق به همه ملت ایران است گفت: خروج آثاری که ثبت ملی شده است هیچ توجیهی ندارد
خانه نراقی ها به دنبال شکایت مالکان به دیوان عدالت اداری، از ثبت آثار ملی ایران خارج شده است چرا که این خانه تاریخی در خیابان شریعتی همدان که منطقه ای تجاری و در نزدیکی میدان اصلی شهر است قرار دارد
امروز دوستداران میراث فرهنگی تنها چشم امید خود را به تغییر عقیده مالکان این خانه تاریخی دوخته اند تا شاید برای آیندگان خانه تاریخی نراقی ها تنها به نامی در صفحات تاریخی خلاصه نشود.
توضیح لازم: