دولت بايد در جذب گردشگر فعال تر عمل كند
مصاحبه ی دبیر انجمن ایران شناسی کهن دژ با باشگاه خبرنگاران درباره ی دولت بايد در جذب گردشگر فعال تر عمل كند در تاریخ 1389/12/14

http://www.yjc.ir/News/NewsDesc.aspx?newsid=430433

دبيرسخنگوي كهن دژ همدان: دولت بايد در جذب گردشگرفعال تر عمل كند
بابك مغازه اي گفت:دولت با استفاده از زيرساخت ها و برنامه ريزي هاي مناسب بايد در جذب گردشگر فعال تر عمل كند
دبير سخنگوي انجمن كهن دژ همدان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:ايران بايد در زمينه ي جذب گردشگر به شرايط پيشرفته و حرفه اي تري ارتقا پيدا كند
مغازه اي ادامه داد:برنامه ريزي جامع و ايده آلي را براي جذب گردشگر درايران بايد پيدا كرد و ميزان شناخت از فرهنگ خودمان و فرهنگ گردشگران ديگر كشورها بايد افزايش يابد
وي گفت:حضور گردشگران خارجي در ايران به رده هاي بالاي سني مربوط مي شوند و تنوع در حضور گردشگران را در ايران شاهد نيستيم.
دبير انجمن كهن دژ همدان اظهار داشت:در دنياي امروز بيش از 50 نوع گردشگر وجود دارد كه كشور ما درجذب گردشگرهاي مختلف ضعيف و بيشتر در گردشگر تاريخي و فرهنگي فعال است
مغازه اي افزود:امكاناتي همچون زيرساخت هاي حمل و نقل و مراكز اقامتي و پژوهشي بايد گسترش يابد و خدمات گردشگري را بايد درسطح حرفه اي،نيمه حرفه اي و مقدماتي طبقه بندي كنيم
وي گفت:هم اكنون وضعيت گردشگري در ايران مقدماتي و ابتدايي است و باحداقل استفاده از خدمات گردشگري سفر مي كنند و حضور گردشگران فعلي در ايران براي كشورمان درآمد زا نيست
دبيرانجمن كهن دژ همدان اظهار داشت:از آنجا كه بيشتر مردم يك جامعه به صورت مستقيم و غيرمستقيم با گردشگري در ارتباط هستند،بايد آموزش هاي عمومي و تخصصي مان را گسترش دهيم
مغازه اي ادامه داد:دولت با استفاده از امكانات رسانه اي و تبليغاتي به منظور آموزش هاي عمومي گردشگري،مي تواند موثر عمل كند
وي خاطر نشان كرد:در برنامه ريزي،دولت بايد از بخش خصوصي و مدني نيز كمك گيرد و اگر گردشگري به يك فعاليت حرفه اي تبديل شود،به طورحتم نقش مهمي در گسترش بازارهاي جديد در تمام سطوح از جمله ميراث فرهنگي خواهد داشت.
توضیح لازم: